Jaarverslag 2023: Impactvolle bijdragen aan UMC Utrecht en Wilhelmina Kinderziekenhuis

In ons jaarverslag van 2023 presenteren we trots onze bijdragen aan het UMC Utrecht en het Wilhelmina Kinderziekenhuis. Dankzij gezamenlijke inspanningen hebben we een prachtig resultaat van ruim 7,7 miljoen euro behaald. Hieronder een overzicht van enkele belangrijke projecten die dankzij deze steun zijn gerealiseerd:

• Verbouwing van het kindertheater: Het vernieuwde kindertheater is een plek voor ontspanning voor jonge patiënten en hun families, een plek waar zij samen kunnen ontspannen, spelen en even kunnen ontsnappen aan de ziekenhuisomgeving.
    • Aanschaf van IV-watches: Nieuwe apparatuur om de allerkleinsten op de neonatologie-afdeling te behoeden voor pijn en letsel door infusen. Dit belangrijke project werd versneld dankzij media-aandacht met o.a. een indrukwekkende reportage in de Volkskrant.
    • Robotarm voor het printen van menselijk weefsel: Dankzij bijdragen van bedrijven en fondsen is de aanschaf van deze geavanceerde technologie mogelijk gemaakt. Deze innovatieve techniek wordt ingezet als alternatief voor donorweefsel en -organen, en kan worden toegepast voor mensen met hartfalen, artrose en nierfalen.
    • Onderzoek naar neuro-oncologische behandelingen: Dankzij een donatie van de vader van een overleden patiënt kon onderzoek worden gefinancierd naar het existentieel en relationeel behandelen van neuro-oncologische patiënten.

Deze projecten zijn slechts een greep uit onze vele initiatieven om de zorg en het welzijn van patiënten te verbeteren. Ontdek alle details en verdere ontwikkelingen in ons volledige jaarverslag.

Jaarverslag 2023