• Nieuws
  • Onderzoek naar hart- en vaatziekten
  • April 2019

DA draagt €5.000,- bij voor belangrijk vrouwenhart onderzoek

Deel dit via:

Afgelopen maand heeft DA Drogisterij & Parfumerie veel aandacht besteed aan het thema hart met de campagne ‘hart voor je hart’. Ze maakten een magazine en een themapagina vol met informatie over het hart en kwamen zelf ook in actie. DA steunt daarmee belangrijk onderzoek naar het vrouwenhart. Van elke verkochte DA lipstick en lipgloss ging er €1,- naar Vrienden UMC Utrecht & Wilhelmina Kinderziekenhuis. Vandaag kwam DA langs in het UMC Utrecht om de geweldige opbrengst van hun actie aan ons te overhandigen: € 5.000,-!

Hart- en vaatziekten zijn al jarenlang één van de belangrijkste doodsoorzaken bij vrouwen. Ook DA Drogisterij & Parfumerie vindt het belangrijk dat er aandacht wordt besteed aan het gezond krijgen en houden van je hart. Hartziekten worden bij vrouwen vaak nog niet op tijd herkend. Daarnaast is de behandeling vaak ontwikkeld en getest bij mannen, waardoor die minder effectief is bij vrouwen. Om dat te veranderen is onderzoek belangrijk. Onderzoekers van het UMC Utrecht werken hard aan een oplossing. Zij doen specifiek onderzoek naar hart- en vaatziekten bij vrouwen. Het doel van dit onderzoek is om hart- en vaatziekten bij vrouwen sneller te ontdekken, beter te behandelen en waar mogelijk zelfs te voorkomen.

Overhandiging cheque DA
Aanwezigen: Sylvia van Orden (projectmanager DA), Ruud van Munster (commercieel directeur DA), Hester den Ruijter (bestuurslid Vrienden UMC Utrecht & WKZ), Suzanne Korporaal (onderzoekster UMC Utrecht), Lisette Havermans (algemeen directeur DA), Mathilda Cremer (manager fondsenwerving Vrienden UMC Utrecht & WKZ).

De bijdrage van DA zorgt ervoor dat we weer een stap verder kunnen in belangrijk onderzoek naar hartfalen bij vrouwen. Maar we zijn er nog niet! Helpt u mee?

Hart voor je hart

Vrienden UMC Utrecht & WKZ werft geld om dit onderzoek mogelijk te maken. DA heeft daar vandaag een bijzonder mooie bijdrage aan geleverd! Vier weken lang ging van iedere verkochte DA-merk lipstick en lipgloss €1,- naar het vrouwenhart onderzoek. Vandaag kwamen Ruud van Munster (commercieel directeur), Lisette Havermans (algemeen directeur) en Sylvia van Orden (projectmanager) van DA in het UMC Utrecht langs om het opgehaalde bedrag te onthullen. In totaal is er € 5.000,- euro opgehaald door de actie van DA!